Thursday, March 17, 2011

nama ku.....

syarifah nur alia liyana bt sayed othman.. itulah nama ku... yg itulah mak abh ku berikan... ramai yang ckp yg nama aku sedap utk d dengar... tp payah untuk d hafal... knp..? sbb nyer panjang sgt.... tp krn nama ni lah aku cukup popular d zaman sekolah dulu...

syarifah... @ kak pah aini... syarifah aini kan artis popular... sapa x knl dia... dan krn dia gak lah aku popular.. sbb nyer nama syarifah jer yg sama... kat sek ren dulu.... ramai yg ppanggil aku pah tp aku lbh suker org panggil aku lia... pantang dulu org panggil aku pah... dan dia org gak ckp muka aku bnyk tahi lalat... mcm syarifah aini... hahaha..... kelakar bila d kenang kembali...

then naik jer time sek men... nama alia mmg cukup popular... bkn aper... aku ni kan bdk bermasalah... smpi kan ma abh aku pon dah pening dgn perangai aku... yg mls nak ke sek... dlm klaz main2... hahaha... kaitan dgn nama... ader orang panggil aku pisang... x pon itik... hahaha.. yg ni mmg kelakar... yer lah mana x nyer... muka aku ni mcm pisang... then suara aku mcm itik.. hahaha...

bila masuk jer kat poli... orang panggil aku kak pah.. @ lia... time 2 dah sedap ckit utk d dgr... mmg 1 kenangan yg aku x leh lupa kan adalah.. ader lect yg mengajar aku untuk pc komp & statistik... dia panggil aku 'alia.. ader dengu ckit kat dpn... then dia ni suker sgt panggil nama penuh aku... sbb nyer .. aku nyer nama sedap utk d dgr..

bila masuk jer keja. biasalah... kalo dah keja kat tempat opis abh aku... ramai lah yg panggil aku liyana... sbb nyer kuarga aku panggil aku liyana... so ramai lah staff abh & mak yg panggil aku liyana... tp aku still membahasakan diri aku liya... short form dr alia & liyana.... senang ckit..

then.. bila dah masuk ke uitm ni... ramai lah yg panggil aku kak liya... hehehehe.... bila dah tua ni... ramai lah yg panggil aku akk... akk ker..? hahaha.... x der lah sgt.. ader gak yg pangggil aku alia... tp dek krn aku ni dah d tahap yg org blh panggil ku tua... hahaha... mmg 2 lah yg wat aku x brapa nak berkenan pd mulanya... tp bila dah lama... aku mula lah blh terima dgn panggilan akk....

x der paer pon.. sbnr nyer... aku boring ni... otak tgh jem... asik dok menghadap buku jer... tensen gak... jd aper lg.. aku pon g dok melayan blog aku ni.... mmg aku skrg ni dok rajin meng'update' tp bila dah smpi 1 tahap... aku x kan update nyer lg smpi lah aku berada d rumah.. hahaha... lama kan....

ok.. sebut psl nama.... aku harap pasni x der lah korang nak panggil dgn nama yg x elok... coz... mak abh aku dah cr nama yg sedap utk aku ni... payah tau dia orang nak pkir kan... hahaha... ok lah... aku cau dulu... sekian dr aku....

luv u all..... muah......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...