Thursday, October 6, 2011

kali pertama

kali pertama..?

ada aper dgn kali pertama..? kali ni aku nak kisah kan psl kali pertama.....

kali pertama aku bersekolah..

di sek rendah kebangsaan serdang...(tu pon smpi darjah 4 jer... then pindah..) kali pertama aku sek.. yg aku ingat.. aku dok sblh kwn aku yg bernama nurul jannah bt mat salleh... dia lah org yg pertama tegur aku... time 2. aku dok klaz 1 cempaka @ 1 c... hehehe... pas2 d pindah kan ke kelas lain... yg aku ingat lg... ramai org panggil aku alia.. bermula lah legasi nama alia.. heheh... di sek kolah ni lah... aku knl dgn insan yg aku syg smpi skrg ni... krn dia lah aku mula jd seorang yg kuat menangis... hehhe.... mana x nyer... dia dgn kembar dia lah... adik dia... bubuh dedak dlm air minuman aku... aku asik menangis krn dia org jer... geram tol aku....

double a... alia n amirul imran....

ok... then kali pertama sambung belajar...

pas spm.. dgn keputusan aku yg seberapa ni... aku pon melanjutkan pelajaran aku di sini... (politeknik sultan idris shah).. hhehe.... aku amek sijil pemprosesan data... di sini aku knl dgn dunia br.. dunia percintaan ... dunia persahabatan... dan dunia alam remaja yg sebenar... hehhhe.... dan krn disini lahaku knl dgn dorang ni....

me wit angah.. iqa.. n zam....


alhamdulillah... smpi skrg hubungan persahabatan 2.. msh lg d teruskan... msh lg berpanjangan... walau pon.. ader ranjau... dan onak duri yg kami lalui....

kali pertama bekerja...

kali pertama aku berkerja sbg asisstant customer services... hehhe.. time ni kat jusco tmn equien... hahha... kali pertama kerja.. aku dah kena dmm... seminggu lak 2.. tp dmm pon aku dtg kerja... tkt x der gaji time 2... hehehe.... then aku x lama kat cn.. aku dpt keja lain... aku pindah ke MARDI... sbg pembantu makmal... mmg best n paling lama lah aku keja.. hahah....

pic time keja kat jusco....


kali petama aper lg..? 

kali pertama bercinta..? x yah lah oyak kat cn.... bkn per.. ader private yg harus aku jg... 

kali petama dpt handphone..?

kali petama aku ader hnadphone sndiri.. time 2 pas spm... btl2 dua hari pas abes paper spm.. heheh... alah... skrin time 2.. hitam putih... x der pon mcm org lain.. ader kaler.... smpi aku praktikal aku pakai phone 2... then.. last2.. aku tukar phone.. coz time 2.. hp aku punah... cozasik jatuh jer... hehehhe.... aku kan lasak....then... aku tukar lg... tp time 2.. dah keja... pakai pon duit sendiri... heehh... first time beli hp yg canggih.. hp sony ericson... hehhe.. smpi skrg lah melekat aku kat se... bkn x nak tukar ke nokia.. ader jer... hp nokia.. tp x sedap d pakai... 

oklah... aku nak masuk tdo... lah.... bkn ape.. td abg kol.. dia nak jumpa aku... aku dha hepi sgt2 ni.. tkt2x terbangun jer... yer lah... tgh honey moon ni... biasalah... hehehhe.... 

p/s: aku br dpt berita dr fb aku... student AD seni reka halus....(UiTM Machang)... meninggal dunia...krn kemalangan jln raya d jln pasir puteh...  br jer kehilangan junior aku.. ni pon junior aku.... (5 sekawan... 4 meninggal dunia) seorang msh lg koma... al fatihah.... 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...