Wednesday, October 26, 2011

wat biskut..?




aper kejadah nyer lah aku hari ni yer..? tertiba jer nak sgt wat biskut.... ? asl yer...?

bkn mengidam yer... mmg aku teringin sgt2 nak mkn biskut conrflek coklat... mmg sng pon nak wat...  hehhehe... aku teringin sgt sejak raya ari 2.. d sbb kan ader sepupu aku meninggal dunia pd sebelum raya.... so aku dgn famili x der lah nak sambut sgt... aper yg aku tau dia mmg ader penyakit pon... heheh...

ok berbalik pd yg asl... cara nak wat dia mmg sng... tp aku nak sok.. knp...? coz dgn org yg kt syg lah aku nak masak.... bkn aper... aku nakm asak dgn dia.. sblm dia nak merantau ke negeri org... yer lah... dah dpt keja yg bagus... next month dia nak mula keja kat tempat org.. nnt x psl2 lak aku x dpt nak jumpa dia... payah lak 2...

kalo korang nak tgk sgt pic kt org masak..? hehehe,.... nnt aku amek.. then aku masuk kan kat cn... hahah... mmg x blh blah... yer lah.. dia masak utk aku... aku cuma tukang tgk jer.. hehhehe... mmg jht tol aku...

nak resepi..? jap aku tgk n cari...

hhahaha!!!! dah jumpa pon.. cpt2 g amek pen kertas.. salin....



Bahan-bahan ( 100 biji )

  • 1 kotak Conflake Nestle atau terdapat di pasaran kedai2 yang membuat kek dan biskut. ( nak rangup better beli kat kedai biskiut or kek) 1 bar coklat masak (beli di kedai kek or biskut) dalam 15cm lebar 1 kotak coklat rice coklat dan aper yang menarik di

Cara-cara

  1. 1. Masak kan coklat masak diatas dapur sehingga air didihan meruap 2. Masukkan coklat masak didalam periuk 3. rebuskan dia atas air yang mendidih 4. Biarkan sehingga cair 5. jngan tambahkan ape2 campuran pada coklat tersebut kerana tidak melekat pada conflake 6. gaulkan sehingga rata 7. gaulkan conflake tersebut tanpa memadam api kerana coklat cepat membeku 8. masukkan di dalam acuan kertas (seperti dalam gambar) 9. Taburkan coklat rice dan masukkan di dalam peti sejuk Suggh cepat dan ringkas kan...hehehehe tak payah mengunakan oven....sekejap jerk habis,..ramai minat tau
  2. Selamat Mencuba ye kawan....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...