Friday, March 16, 2012

cemburu

topiknya adalah cemburu...

knp mesti ada cemburu dalam hati seseorang..? jwpn nyer sng.. krn.. sejak dari azali lagi kt d beri perasaan cemburu... tp mcm mana kt hendak tangani dgn sifat cemburu ni..? aku bukan nak bermadah atau nak berfalsafah... tp aku hendak berkongsi dari pendapat aku... ini kerana.. smua org ckp dgn aku.. yg aku sdg cemburu... 

krn aku asik cemburu.... dari cn lah bermula ceritanya.. krn aku cemburu melihat org lain bersama dgn pasangan mereka.... heheh... 2 jer pon... bkn per... ptg td.. aku dgn member aku... saper lg kalo bkn ckin... dia ajak aku g jejalan dlm kampus ni.. yer lah time ptg2 ni.... riadah jer lah jwb nyer... time exam ni lah wat aku stress.. mana x nyer.. asik dok memerap dlm blik jer... huhuhu... bkn nak merungut.. tp 2 lah hakikat nyer... aku terpaksa berdepan dgn pelbagai dugaan utk aku habes kan final exam aku ni... smpi kan aku dah mula jtuh skt.. batuk.. dmm... hgn d tnya... 2 lah yg melanda aku sekarang ni... 

ok.. berbalik pd yg td... dlm perjalanan 2.. kami singgah jap kat kolej do... nak beli nasi kerabu si ckin lah 2.. mengidam sgt2 nak mkn nasi kerabu dr do.... dah pas g beli 2... singgah jap kat foodcourt.. nak g antar nasi yg d beli td ke roomate ckin yg kebetulan ader kat c2... dah 2... aku ckp dgn ckin... yg aku dok mengidam nak ABC... heheh... mmg ABC dia sdp... tp last2... dlm otw nak g.. aku terserempak dgn seseorang hamba ALLAH ni... dia lah shbt aku,... bersama dgn insan yg dia syg... aku buat x tau jer mula2 2... dah 2.. tetiba jer  kebetulan meja yg roomate ckin dok btl2 sblh member aku 2... aku pon.... mula lah kuar perasaan cemburu aku.... 

bkn aku nak mrh kat dorang... tp aku cemburu tgk dia very gentelman kat awek dia... aku cemburu melihat kebahagian mereka... aku d cn... terkontang kanting utk mencapai 1 tahap yg aku idamkan... spt ini lah... berjumpa... bergembira... aku terlalu cemburu melihat mereka... 

aku sbnr nyer rindu kan dia... tp aku tahu dia tgh cbuk... dgn masalah yg ada... aku x brani nak kaco... krn aku syg kan dia... tp pcayalah.. yg aku terlalu rindu kan dia... 

cemburu kdg2 wat kt rasa nak mrh.... tp mujur aku dpt kawal... topik hari ni... aku x pasti adakah btl ker x... aku pon dah lalok sgt2 ni... sbb d hati aku kata lain... tp d otak kata lain... aku bersabar... menanti saat yg bahgia... insyaALLAH....

ok lah beb aku nak g tdo dulu... sok nak kuar g jumpa ayah angkat... rindu dgn dia... dah 2.. nak g melawat kubur arwah mek... insyaALLAH... 

luv u all

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...