Sunday, March 11, 2012

kenangan terindah buat arwah mek...

al fatihah...

kepada mak angkat ku... (maaf.. x tau nama dia smpi lah skrg ni.. coz dah terbiasa panggil mek..) dia meninggal sejak dua minggu yg lepas...

semalam br ku tahu... 2 pon br dpt tau dr member yg sama2 pergi opkim dulu... mak angkat aku yg mana..? hehhehe... mmg aku ader mak angkat... mak angkat ku dr kpg kemuning machang kelantan... hehehhe.... thn lps aku dgn ber sama2 jpk2 lain.. (time 2 aku msh jd jpk lg..) telah mengadakan program khidmat masyarakat di kpg tersebut... selama 3 hari aku d sana... alhamdulillah... sepanjang d sana aku dah mula rapat dgn dorang... mek ni ader skt.. skt kat lutut... aku dgn sorang lg adik angkat ku... fatin tiara nabilah... dgn panggilan mesra aku dgn arwah mek panggil.. angah,....

aku ingat lagi.. sebelum aku dgn angah ni balek... arwah ader hadiahkan kt org sejadah... angah dpt kaler purple... yg aku lak dpt kaler biru... mmg aku suka sgt2 sejadah ni.. ingat lagi pesanan terakhir dr arwah mek... "jaga sejadah ni elok2... slalu pakaikan.. jgn d simpan... kalo nak solat... rindu kan mek... tgk sejadah 2... insyaALLAH... " akan ku sentiasa guna kan nyer.. terima ksh mek...

kes lg 1 yg aku x blh lupakan smpi skrg ni adalah... smua org ckp aku manja dgn arwah mek... yor lah.. mana x manjaa nyer... mak abh aku dok kl... x kan lah kalo aku skt nak g balek gak kl 2..? x kan lah nak suruh dorang dtg,,...? cian lak kat mak abh aku 2... so aku tumoahkan ksh syg aku kat dorang.. lg pon.. dorang (kuarga angkat ku..) dok berdua jer..(time 2..) pd 1 hari 2... aku dmm... dah lak 2... aku kol mek.. aku ckp kat mek.. yg aku x brapa nak sht... jd... mek dgn ayh ni mari lah kat kolej aku.. amek aku... jd.. dlm perjalanan 2.. ayh blh lg singgah kedai beli kan aku popcorn.. hahaha... dlm skt2 2 pon aku blh mkn popcorn yg ayh beli kan.. dha 2... abes lak 2... hahah... xsedar yg diri 2 x shat...

smpi kat umah... aku terus masuk blik... dah 2... pala dah mula berdenyut2.. mek mari blik... dia ckp.. dian ak mengurut aku... last2 aku tgk... dia bw air asam jawa.. sapu kat bdn aku... dia ckp bdn aku dah pns sgt time 2... tuhan jer tau mcm maner pala aku denyut2... dah pas mek sapu...mek suruh aku g mandi... mek siap bg kain batik dgn tuala lg kat aku... malu pon ader.. tp mek paksa gak aku mandi.... pas dr mandi.. aku tdo jer... sedar2.. mek kejutkan aku... dia suruh aku mkn.. pas mkn... dia suruh aku mkn ubat yg ayh dah belikan ptg 2.. dah 2... dia suruh aku tdo.. mlm 2.. aku tdo lah kat umah mek... sok nyer... ayh dgn mek antar aku balek kekolej.. sbb mek x bg aku ponteng kelas... huhuhu.... time 2.. tuhan jer yg tau... aku merindui belaian dr mek... lps ni dah x der dah...

aku dulu sentiasa kol mek... tp pas hp aku hilang... aku pon kehilangan bersama no ayh... mujur lah angah ader lg no ayh,....

td aku br pas kol ayh... alhamdulillah... ayh tgh g mkn kenduri.... aku ader ckp dgn ayh... yg aku dgn angah nak g melawat ayh hujung minggu ni... insyaALLAH... jika tiada aral yg melintang.. aku g lah... aku ader ckp dgn ayh.. yang aku nak star final dah esok... ayh ckp suruh aku wat yg terbaik... tq ayh... insyaALLAH... yana akan cuba terbaik....

ni last pic aku dgn arwah mek....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...