Friday, May 6, 2011

kawen..? saper nak..?

asalam.....






mcm2 lak kad kawen aku tgk....

pak.. pak... kebum.. kebum.....(bumyi kompang...) kompang d palu.. pengantin br.... hehehhe.... kad jemputan... kad jemputan.... mari amek kad ni... sorang satu yer.... huhuhuu... mcm nak jual jer... huhuhu... bkn per.. time cuti2 mcm ni lah bnyk lak jemputan kawen yg di dapt nyer....

bkn per.. aku kena temankan abh n mak aku g kenduri.. aper lg... kenduri kawen lah jwp nyer nak kena g... sbnr nyer.. hujung bln ni... kwn aku sejak dr sek rendah lg.. dah nak kawen pon.. alhamdulillah... ader gak jodoh utk dia.. bakal suami dia merangkap tunang dia pon merupakan kwn sek men aku gak,.... huhuhu...

sebut pasal kawen ni.. aku sbnr nyer jd fobia jap.. bkn per... dah bnyk sgt org tanyakan kat aku.. bila nak aku nak kawen... pernah sekali time aku balek kpg sebelah abh ku... ramai lah plak org tnya kan kat aku.. "yana... bila nak kawen.... ramai nak mkn nasi minyak yana ni...?" tp dgn hati yg x setenang d sangka.. aku mengatakan blm ader rezeki lg... heheheh... jwpn skema n jwpn nak elak d serbu lg... bkn per... dah ramai dah sepupu yg sebaya dgn aku dah kaawen.. hahahah.... ader 2 yg dah ader anak dah.. hhhmm.... kelakat lak aku tgk...bkn per.. ader dah panggil aku mak yana.... hahahah.... mak long..? huhu.... tkt lak d dgr nyer...

bkn aku x nak kawen.. cuma rezeki jer x der lg.. aku nak kawen.. tp kan skrg ni aku tgh study.... lg 1.. dah ramai laki yg aku dah jumper.. tp semua nyer x leh d wat suami... just blh d wat skandal blh lah.. hehehe... aku ramai gak skandal... dulu lah... skrg ni.. dah mls... yg ex2 aku pon dah jd best frenz aku.. cuma yg sorang 2 jer lah yg x leh... huhuhu... bkn per... skt hati....

kalo nak kawen ni kena pkir duit... duit.. duit... bkn 2 jer.. mcm2 lg nak kena pkir... kalo dah lps kawen.. nak pkir lg... ttg ekonomi pas kawen lak... kalo x der rumah... x leh nak kawen.. kalo x der keta... pon x yah lah nak pkir kawen... pening jap pala aku ni.. hahaha....







lagi 1.. kalo nak kawen.. aku nak satu perkahwinan yg simple.. tp menarik... wat kat dwn... share... baik dr sblh laki.. n ppuan... d wat skali...hahah.. senang.. jimat kos... x yah dah nak pening2 sblh laki nak wat tema ape.. sblh ppuan nak wat tema aper... membazir... tp yg penting.. aku nak bj nikah aku kaler hijau... kaler feveret aku.. kalo majlis keraian... ikut sblh laki lah... aku x nak ader pelamin.. just pentas yg d hias cantik utk bergambar bersama pengantin... hehehe.... lg 1.. akad nikah aku nak wat kat masjid upm... dkt dgn umah aku... honeymoon aku nak kat pulau tioman... pulau idaman aku... kalo x dpt g sana pon.. g pulau pon jadi lah... heheheh...

aku x kawen lg coz x der lg seru n rezeki utk aku.. hahaha... sbr jer lah... saper lah laki yg akan bersama akusehingga ke akhir hayat ku.. bertemu d syurga...? insyaALLAH.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...