Tuesday, May 3, 2011

kisah d rumah... kisah datuk sms n kisah dr faiz.... =)

huhuhu.. assalam....

alhamdulillah.. akhirnya... dpt gak aku menjejak kaki ku d umah... home sweet home.... hehhehe.... sbnr nyer aku dah balek sejak dr ahd lg... mlm kul 7.45 aku bertolak dr stesen tanah merah kelantan... n smpi ke kajang kul 8 pg.... d jemput oleh abh ku.... hehhehe...

sbnr nyer aku naik train dgn member yg slalu memberikan smngt kat aku..... dia gak yg wat aku sentiasa senyum jer.... sepanjang dlm train.. aku sentiasa d linduingi oleh dia... hahaha.... mmg kelakar lak bla d sebut.... mmg btl lah aku ckp.... kalo aku tdo.. smpi kan terlentok kat bahu dia... hahaha.... hehehe.... ader2.. siap dia terlentok kat aku lg... hahahah.... aku suker tau.... dah aper yg d merepek lg.... heheheh...

ok... d cn gak aku nak bg tau.. mmg aku dah agak pon... selama ni aku terlalu berharap dgn aper yg aku lalui.... mmg bnyk sgt2.... alhamdulillah... aku dpt gak melalui nyer dgn baik sekali... wow!! ayat skema... hehehe... tp kat cn biar lah aku diamkan sajer..... tp dek kerana dah x tahan... aku nak sgt2 cr insan yg bernama.... noor afiqah...  siti zamrud mahmad kamar.. n nurul ain.... plz..... aku nak share some thing ni...

oo....

abh aku ader beli buku ttg datuk dr sheik muszaphar shukor.. then skrg ni.. aku tgh bc buku tersebut... buku yg bertajuk... kembara ke angkasa.... ianya sebuah catatan.. tetang perjalan kehidupan seorang angkasawan negara... mmg semua org wajib beli buku ni... coz.. ianya memberikan 1 smngt yg tinggi n motivasi yg cukup menarik. terdapat gak dlm buku ni gmbr2 beliau semasa dari kecik n... sehinggalah dah berjaya sebagai seorang angkasawan... (entah paer lah aku merepek ni..)... tp serius aku ckp kan dgn korang smua... buku ni memberikan satu inspirasi pd aku yg sentiasa lemah smngt... walau pon aku x abes lg membaca... tp alhamdulillah... aku dah berjaya membaca ketika beliau berada di Star City.. salah satu tempat yg menempatkan semua angkasawan dari seluruh negara... berkumpul...n berbincang ttg perkara yg berkaitan dgn angkasa... terletanya d Moscow... mmg merupakan salah sau negara yg blh d banggakan.. kalo anda semua nak tau... Yuri Gagarin merupakan salah seorang angkasawan pertama yg berjaya naik ke angkasa... tp orang yg pertama jejak kaki ke bulan.. semua orang tau... d Russia... blh d kater kan... smua letak kan nama anak2 diaorg dgn nama yuri... mmg kat sana yuri merupakan salah seorang wira.... aku tulis ni mcm lah aku dah g katsana.... kalo lah datuk sheik terbaca blog aku ni.. dia mesti hentam aku habes2 habesan... coz aku dok merapu jer.... tp mmg btl lah.. d sana... smua org letakan yuri gagarin ni sebagai wira... kalo mcm negara kita ni... Hang tuah lah wiran yer,... hehehe... btl ker..? tp bg aku... wira aku ader lah... abh ku sendiri... x der saper lg dah dlm jiwa ku ni ader wira...  melainkan abh ku.... hehehe.... lg 1.. dlm buku ni gak... d letakan pic2 sepanjang beliau menjalani latiahan sbg seorang angkasawan.....

yg 2 pasal datuk dr sheikh... ni lak aku nyer faveret... dulu mmg aku x brapa nak berkenan sgt dgn datuk dr sheikh ni.. coz bg aku dia mcm insan biasa yg lain... aku minat kat mejar dr faiz khaled... huhuhu... akhir nya... dpt gak aku jumper blog beliau... (korang klik jer kat nama dia..) mmg aku suker sgt2 dia nyer blog ni.. sbg seorang yg berjaya dlm bidang doktor pergigian... n pd masa yg sama... dia gak menjadi idola kpd setiap kanak2 n remaja d seluruh malaysia... nak wat calon suami..? dia ader pernah ckp.. yg dia x kan kawen selagi  dia x naik ke angkasa.... huhuhu.. lama 2... payah tol... nak kawen dgn dia pon nak kena tunggu dlm 10 thn...x per lah... hehheh..(jgn slh paham.. aku cuma minat dia jer..) hehhe... aku pon suka tgk dia gak.. muka yg nampak tenang -bila d tatap wajah nyer... untung nyer.. isteri beliau... huhuhu.. saper yer...? aku ker../ huhuhuh.... x mungkin lah.... tp kalo dah jodoh.. nak wat mcm maner kan..? terima jer lah.... hehehhe...

oo... yer.. sblm aku luper... sbnr nyer... aku dah mula demam ni.. ni lah akibat dr perubahan cuaca yg melampau... d kelantan.. 2 hari sblm aku balek... hujan br nak turun... sblm 2.. panas mmg x leh nak ckp lah.. smpi kan aku ni dr mandi 2 kali sehari... kdg2.. smpi 3 4 kali sehari aku mandi... alasan panas... x tahan,.... huhuhu.. puteri lilin tol.... hehhee.... ni pon tgh selsema... mlm2 tdo pon berselimut... tp kat klate... aku x pernah nak slimut.. slimu 2... d lilit kat perut je.. just urk nak wat alas... huhuhu... kdg2 2... bgn jer dr tdo... slimut jatuh dr katil... hehehhe....

oklah korang.. aku nak masuk tdo ni... oo yer... korang smua jgn pelik yer... bnyk sgt2 lirik lagu yg aku upload kan.. coz dah lama x dgr radio.... ni lah padah nyer... blh d kater kan.. smua lagu nak d dgr...huhuhuhu... aku cau dulu....


  • luv u all.... muah....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...